söndag 12 juni 2011

Tre!

Du lägger oöppnade plåster tillbaka i kartongen, en i taget. "En" deklarerar du när du lägger i det första. "En!" upprepar jag. Du lägger i det andra, och jag väntar, men får bara tystnad, "Två!" säger jag sen. Du lägger i det tredje, och säger "Tre". "Tre!" upprepar jag, och du pysslar vidare med din lek.

"Vår dotter kan räkna till tre!" ropar jag ut till AB i köket. "Jahadu" säger hon. "Nå, om hon kan räkna till tre klossar, då tänker jag bli imponerad." Men det gör du såklart inte - du uppträder inte på beställning. Men du räknade till tre. Så det så!

3 kommentarer:

Kaxiga mamman sa...

När Aneira var ett år räknade hon till tjugo. Härmade visserligen det jag sade, men ändå!

C sa...

Men ändå! Således fullt möjligt för små små barn att lära sig räkna. :-)

C sa...

Idag räknade vi stenar. Jag räknade ett och två, och sen räknade Signe tre, fyra och fem alldeles själv. *stolt som en tupp-mamma*