måndag 16 juni 2008

Ägglossning och djurpark



I går var jag med en god vän till en djurpark med Vildeliten. Det var jätteroligt, även om jag blev rätt trött över att vakta valp på nya ställen hela tiden. Och han fick massor med miljöträning. Jag är så otroligt stolt över honom - han är full av energi och oerhört nyfiken, men han är inte hetsig. Inget skällande, inget hysteriskt dragande - bara vänligt nyfiken och glad. Jätteskönt! Och när jag sätter mig ner och tar honom i knät eller lägger en filt åt honom på marken, då lägger han sig ner och somnar efter en stund. Han kan slappna av på främmande platser, och det känns oerhört värdefullt.

För övrigt så kissade jag på en sticka för första gången någonsin i lördags, och funderade på hur många gånger jag kommer att behöva göra det i framtiden. Det är något slags ägglossningstest, och det visade sig att jag hade gissat rätt - i lördags hade jag ägglossning.

Det innebar att hade vi velat börja inseminationen innan sommaren så hade vi inte kunnat. Man har två dar på sig - dagen då stickan ger utslag, och dagen efter. Så är det på en fredag kan man göra det samma dag, är det på en söndag kan man göra det på måndagen. Men är det på en lördag så är det kört, för det är stängt både lördag och söndag.

Sen är det midsommar, och de har inte öppet igen förrän augusti.

I söndags var jag väldigt ledsen. I ett alternativt universum var jag på sjukhuset och blev gravid, och det gjorde hela dagen rätt grå. Även om jag inte håller på och planerar en massa och letar barnvagnar på nätet just nu, så sitter längtan där som en klump i magen. Så jag var lite ledsen.

3 kommentarer:

Katarina Bildström sa...

Ah, håll ut! Snart är det dags! Om ni planterar frön till hösten så slår det ut lagomt till nästa soliga sommar. Det skulle vara grejer, det!

C sa...

Tack! Och jo, det vore coolt! Otroligt coolt...

Kaxiga mamman sa...

Förstår att du var ledsen, men tänk på det som att universum vill att ni skall få den här sommaren att kunna ägna er åt Vilde och varandra lite extra. Det är faktiskt er första sommar som gifta!