torsdag 24 april 2008

Operation. Och valpar.

AB är min hjälte! Nåja, det är hon ju alltid, men just den här veckan är hon ovanligt hjältig. Hon ringde upprepade gånger till sjukhuset, och nu har vi fått ett preliminärt operationsdatum på 6/5. Det kan såklart ändras, men i alla fall! Jag håller tummarna att det verkligen blir då, samtidigt som det känns ganska läskigt. Jag tycker inte om idén att sövas. Men det är definitivt för en god sak, och helt klart värt det. (Om jag inte dör under narkos. Då var det inte värt det. Men det kommer jag å andra sidan aldrig få reda på i så fall.) (Men AB kommer ju. Stackars stackars henne! Men det kommer inte hända. Är jag nästan säker på.)


Det blev inte liten Xylitol för oss, det kändes inte så där hundra procent rätt till slut. Så ingen liten valp till helgen. Men möjligen en liten valp till valborg eller veckan efter. Vi ska titta på valpar på lördag, och andra valpar på måndag. Och någon av dem tänker vi troligen, om ingenting går väldigt snett, bestämma oss för. Den på måndag verkar mest lovande, seriös och engagerad uppfödare, medan den på lördag mest är ett infall från en annons på blocket. Lite bakvänt att den hamnade först, men inte så mycket att göra åt. Vem vet, det kanske är just de valparna vi inte kan gå hem utan.

Nu ska här i alla fall valpsäkras och valptänkas och valpplaneras. Roligt roligt roligt!

1 kommentar:

Trollets mamma sa...

Lycka till med operationen!!! Vara sövd är rätt skönt, man sover som en gris även efteråt. Tro en ytterst erfaren på området! (12-13 gånger eller fler...) Och så bra att du får det åtgärdat nu, och inte om hundra år.