onsdag 7 maj 2008

Hemma igen

Operationen gick bra, jag blev hämtad av AB vid halv fyra på eftermiddagen igår. Jag var rätt sömnig och dåsig hela eftermiddagen, och idag är jag ute i mitt barndomshem och hänger med min pappa för att slippa vara ensam. Just nu lagar han mat på verandan medan jag sitter bredvid och bloggar. Det regnar körsbärsblomsblad över oss och solen värmer mina tår. Inte så dumt.

Igår grät både jag och AB över att vi inte klarar oss utan varandra. Jag tänkte på henne innan narkosen tog, och jag tänkte på henne direkt när jag vaknade. Jag är så glad att det är över och att jag lever och är tillbaka hos henne. Det finns mycket att vara tacksam över.

3 kommentarer:

Kaxiga mamman sa...

Helt rätt - det finns så mycket att vara tacksam över, och även om just en operation eller olycka är lite väl drastiskt så kan det behövas småsaker i vardagen som gör att man tar tillvara lite extra på varandra. Som ni konstaterade i lördags, livet är det som händer NU och inget som skall levas senare.
Lycka till med vovven imorgon!

Trollets mamma sa...

Skönt att allt gick bra!

Har ni kommit på vad lillhunden ska heta?

Katarina Bildström sa...

Grattis. Skönt att det verkar ha gått bra.