tisdag 14 april 2009

Jobbig påsk

En lång lång påskvecka har det varit. Först blev jag sjuk. Ordentligt sjuk, men läkare och ultraljud och blodprov och allt. Men det mystiska magontet som hade följt på förkylningen var tack och lov inget allvarligt, utan bara virus i magen. Det gick över. Sen slet framförallt stackars AB med vår vind, och i flera dagar stod allt vi förvarat på vinden istället i vårt vardagsrum och väntade på sortering - det var inte alls vilsamt eller mysigt. Sen kom svärföräldrar och svägerska på besök, med liten hundvalp. Trevligt, men sannerligen inte vilsamt.

Nånstans där i krokarna, runt påskdagen, blev AB sjuk, och är fortfarande förkyld. Och jag var tvungen att åka iväg på måndagen och öva mig på att utföra test på litet barn (tack igen, Nickan!), vilket tog hela eftermiddagen. Båda jag och lilla barnet var rätt trötta när vi var klara. Och imorse var det dags igen, jag skulle intervjua en främling i trettio minuter i skolan, inför kamera. Det största problemet visade sig förutsägbart nog inte vara själva uppgiften, utan sådana saker som rätt kamera i rätt rum med fungerande stativ på rätt tid och så vidare och så vidare.

Trött nu.

Vi är klara med vinden. Det är bra. Jag är frisk igen, och det är också bra. Förkylningen har visserligen däckat AB lite, men också hållit henne hemma hos mig, som är ytterligt kelsjuk och sällskapssjuk, både idag och imorgon, och det är synnerligen bra. Men annars har det varit en rätt jobbig påsk.

1 kommentar:

Kaxiga mamman sa...

Tur att det är vardag igen, då!
Nu när det är rent på vinden så vill ni säkert fylla på med barnkläder! Jag tänkte snart göra en ordentlig utrensning bland urvuxna kläder, så ni får gärna komma hit och välja vad ni vill ha så skänker jag resten.
Är ni intresserad av bärsjal och/eller vår suveräna bärsele, så ligger de ute på tradera nu och kan förmodligen köpas billigt. Selen kostar just nu två kronor, vi gav runt 800 för den... Tiden går ut i helgen någon gång.