söndag 26 april 2009

Morgonstund

Hunden utstrålar fullkomlig lycka - han har hittat inte bara en solfläck på köksmattan, utan också någon annan konstig fläck på samma matta som uppenbarligen är ovanligt smaskig att slicka på. Han ligger utsträckt och slickar lojt med sluta ögon och ser helt enkelt ut att ha det väldigt bra.

Själv sitter jag någon meter ifrån honom vid frukostbordet och surfar. Jag har det också bra, men eftersom jag associerar lite mer än vad lilla hunden gör, så är jag lite ledsen. För AB är ute och far igen, denna gång till Göteborg, och kommer inte hem förrän imorgon kväll.

En gång i tiden bodde vi inte ens ihop. Och sen när vi gjorde det pendlade jag till nattjobb ett långt tag. Nu förstår jag inte hur jag stod ut - jag sover så mycket bättre när hon är hemma.

Men annars är allt bra, knyttet växer och lever om, nu känner jag sparkar nästan varje dag. Jag mår egentligen inte dåligt på något särskilt sätt, för första gången sen jag blev gravid, och det är jätteskönt. Lite ont i ländryggen, men inget jag oroar mig för. Kanske är det sant att andra trimestern är bättre än första och tredje?

Hur som, allt gott.

3 kommentarer:

Miss F sa...

Underbart att du mår bättre!
Glasspromenad snart då?

Anonym sa...

Japp! Andra trimestern är bäst :D Så passa på att njut. ( att tredje oftast känns sämre bero på att man är så otympligt stor då och längtar ännu mer att få ut sitt knytte, man behöver inte MÅ sämre ...)

Trollets mamma sa...

Enligt alla gravida jag känt är andra trimestern till för att vila upp sig efter den första och samla kraft inför den tredje ;)