onsdag 10 juni 2009

Ytterst motvilligt

Idag ska vi på visning på förlossningsavdelningen. Jag har ont i magen, och hela den här dan har känts lite konstig.

Vill inte, vill inte, vill inte.

Valium, någon?

AB tröstade mig med att vi ju ska få prova lustgasen, så jag konstaterade att bara det var okej att jag släpade runt på den hela tiden så går det nog bra...

Med ens förstår jag de som tigger och bråkar om att få göra kejsarsnitt - om de bara sövde mig hemma och levererade mig och färdigt knytt tillbaka igen när allt var över skulle jag nog också vara på...

Vill inte. Så är det.

1 kommentar:

Miss F sa...

Jag var också lite avigt inställd. Men det var grymt bra tycker jag att ha sett, vara lite förberedd på hur det luktar och vad som finns till hands och vad man skall ta med sig själv.
Vi fick ju testa lustgasen, mig verkade den inte fungera på så svag dos på, så man kan väl säga att det var ganska bortkastat men bra att ha andats i masken iallafall för den luktar sprit och det är ju inte direkt en behaglig överraskning.

Sedan demonstrerar de alla redskap så man vet vad man har att välja på och så och det är ju galant.
Kommer säkert gå utmärkt! Du får lämna rapport sedan.