onsdag 3 juni 2009

Tiden går

Vecka 29!! My god, vad tiden går. Två månader och 16 dar kvar nu, till beräknat förlossningsdatum. Dvs mellan två och tre månader kvar tills lilla knyttet ger sig till känna här ute hos resten av oss.

Och jag har börjat längta, igen. Min längtan gick liksom ner på sparlåga när jag väl blev gravid, och ersattes av oro och försiktig hoppfullhet. Men ju närmare vi kommer desto mindre rädd blir jag, och desto mer växer längtan. Den där rena, förhoppningsfulla, framåtblickande gladlängtan.

Vi ska faktiskt ha ett barn!

Hurra hurra!

Dessutom är det bara två dagar kvar på den här terminen. Ett seminarium och en tenta till, och sen är jag fri. Sen kan jag vara gravid hemmafru hela sommaren, och ägna mig åt att bygga knytt och träffa alla vänner jag försummat i ett halvår. Det ni! Snart blir jag social igen! (När inte alla mina krafter går åt till skolarbete längre.)

Kort sagt, livet är gott.

2 kommentarer:

Trollets mamma sa...

Och vet du vad? Veckan efter midsommar kommer ett Troll och en Trollmamma till Uppsala - och stannar till cirkus 12 juli. I första omgången. Vill du vara social med oss också?

Miss F sa...

Å Underbart! Visst känns det lite som julaftonsförväntan? Själv har jag 51 dagar kvar och det känns verkligen som en evighet. Gud vad hjärnan är knäpp...

Jag vill veta vad det är för typ som sparkar i revbenen och gör mig sjukt svettig. Nu. Tack!