måndag 28 januari 2008

"Vad är värdefullt för dig?"

På vår lilla skrivtavla i hallen står just nu, förutom kärleksförklaringar, ett citat: "Ta reda på vad som är värdefullt för dig, ta bort allt det andra tjafset." Jag har tänkt rätt mycket på det i helgen, kanske allra mest för att vi gjorde så mycket som kändes givande och värdefullt.

Vi åt sushi och såg på cool skräckfilm, "Van Helsing" i en improviserad dejt med goda vänner, vi var och simmade, vi fikade med nya och gamla bekanta, spelade bordsrollspel, gick en underbar långpromenad i solen, och bjöd en god vän på middag och övertalade honom att arrangera lajv med oss i sommar. Och vi hade tid att bara vara med varandra, dessutom. Ja, och så storhandlade vi och städade också, vilket lustigt nog också känns viktigt och värdefullt för mig.

I mitt liv vill jag ha tid för:

AB. Först och främst och mest. Att vår relation funkar är som syre för mig, funkar inte det funkar ingenting.

Familj och vänner. Jag vill träffa mina föräldrar, och mina goda vänner, på hyfsat regelbunden basis. Känna att jag är omtyckt, att jag har ett sammanhang och att världen sitter ihop. Dessutom tycker jag om dem.

Motion. Om jag inte rör mig blir jag deprimerad. Det kan jag bli ändå, men om jag inte rör mig blir jag det definitivt.

Naturen. Jag behöver få vara ute i skogen regelbundet, annars blir jag fyrkantig. Det är lustigt hur mycket det betyder, och det är lätt att glömma bort.

Kreativitet. Arra lajv, skriva fiktion, spåna idéer, bygga saker, skriva blogginlägg, göra tidning. På ett eller annat sätt skapa och göra saker. Det får mig att känna mig levande.

I helgen fick jag allt det där, och förhoppningsvis kommer jag fortsätta med det resten av våren, och resten av livet.

Och förresten gick jag ner 1 kg den här veckan, och är oerhört stolt. Hurra för mig!

Inga kommentarer: