fredag 7 mars 2008

Naprapatbesök

Jag fick ont i ländryggen i början av veckan, när ABs syster, en utbildad massör, masserade mig. Jag pallade inte att ligga på mage i trekvart, så istället för att vara mjuk och avslappnad efteråt kröp jag upp i soffan med en vetekudde och tyckte lite synd om mig själv Ländryggen har jag haft problem med i flera år, och i höstas gick jag till en naprapat några gånger. Eftersom problemet finns kvar, om än i mindre frekvens, så bokade jag en ny tid den här veckan, och gick dit idag.

Jag gillar naprapaten. Han är duktig, och rolig, och får mig att slappna av. Och besöket fylls av goda råd om träning och stretchning, så jag lär mig en massa nya saker. Det gör rätt ont, en del grejer han gör, och efter en timmes akupunktur, töjning och knäckning av diverse saker är jag rätt mör och lite yrslig. Men jag tror att det hjälper.

Och det var jättekul att gå dit igen nu när det var fyra månader sen sist och jag har tränat en massa mer. Han frågade hur mycket jag har gått ner i vikt, och det var jättekul. Svaret är visserligen någonstans mellan "ingenting" och "vet inte", men jag ser själv att jag ser annorlunda ut. Jag har skippat vågen med flit, och tänkte vänta någon vecka till innan jag väger mig igen, men nånting händer ju med kroppen. Jag hade en helt annan rygg sade han också, vilket också känns bra. Träning funkar! Tjoho!

Men ikväll blir det inget box, det var vi på i onsdags istället. Ikväll blir det tacos och sen rollspel i en skön soffa med goda vänner. Det är också en bra och nyttig sak, fast på ett annat sätt.

1 kommentar:

Kaxiga mamman sa...

Det är det läskiga med att gå till folk som mjukar upp ens kroppsdelar, att det kan göra så vansinnigt ont efteråt. Men det hjälper ju! Hoppas det blev bättre för dig också.