onsdag 26 november 2008

Ägglossning igen.

SMS just skickat till min fru som är i Flen för ett jobbmöte, och som beräknas hem imorgon kväll:

"Hej älskling! Ägglossning idag, insemination imorgon kl 11. Snälla, kom hem tills dess? Älskar dig!"

Nu känner jag mig ensam och skakig.

Jag har tenta imorgon mellan nio och ett. Det blir nog en omtenta av den, har jag liksom på känn. Jag har pluggat väldigt lite, och jag tror inte att jag kommer att klara av att skrapa ihop tillräckligt med poäng på en och en halv timme, när tentan är beräknad på tre timmar.

Skitsamma. Om AB kommer hem går jag dit ändå, för då kan hon hämta upp mig. Och förresten, jag har ju körkort numera. Jag kan frakta mig själv även om hon inte kommer hem.

Men jag vill att hon ska komma hem. Jag vill inte göra det här ensam!

Läskigt ju.

Kom hem, älskling. Flen är ett dumt och fånigt ställe.

4 kommentarer:

Alfa sa...

Ojoj...hoppas hon hinner hem! hojta om jag kan vara till nån hjälp.

C sa...

Hon kommer hem ikväll! Hon får skjuts med en kollega till Sthlm, så det löste sig. Tack och lov, ledsamt annars. Men tack!

Fröken Direktör/Victoria sa...

Hade jag varit hemma hade jag gladeligen hoppat in och varit sällskap, men nu kommer hon ju hem. Och jag är ungefär 5 min från Visby hamn när klockan är 11.

*jättemånga, stora, varma lyckatill-kramar x massormånga*

Kaxiga mamman sa...

Tredje gången gillt, heter det ju. Alla tummar hålls!