onsdag 26 november 2008

Knäppa drömmar

Galna drömmar, inatt och igår, och igår sov jag dessutom som en stock två timmar mitt på eftermiddagen. Jag vaknade av att AB ringde mig, men i drömmen var vi kvar i Portugal och hon höll just på att köpa hasch åt oss från försäljningsståndet på stranden. Jag var en aning bekymrad och mycket förvånad, men hade inte egentligen några invändningar - i alla fall i drömmen är jag uppenbarligen rätt knarkliberal.

Det var tillåtet att röka hasch där på stranden, men hotellet krävde att man först gjorde sig av med sin rumsnyckel, genom att bryta itu den i foajén. Foajen var därför alldeles rökfylld, fran de sönderbrutna rumsnycklarna, som tydligen började ryka när de gick sönder... Sen ringde AB och väckte mig, och då kände jag mig alldeles krypig och illa till mods. Min pappa var med i drömmen nånstans också, och drömberättelsen hoppade vilt från nutid till dåtid i korta klipp, som en förvirrande film.

Det sista jag drömde innan jag steg upp idag var om hundar på en gräsmatta, kopplade till träd. De hade det bra allihop, utom en tax som hängde upp och ner i sitt koppel någon meter ovanför marken. Vi gick fram för att hjälpa honom ner, men jag var rädd att han skulle vara aggressiv och bitas - så kul kan det ju inte vara att hänga upp och ned. Han var dock snäll och vi trasslade ut hans koppel så att han kom ner på marken igen. Sen vaknade jag.

Konstigt. Och konstigt att jag kommer ihåg drömmarna.

Men jag tänker mycket just nu, det avspeglar sig nog i mina knäppa nattaktiviteter.

Inga kommentarer: