söndag 1 mars 2009

Ett litet större litet knytt

I vecka sexton ska små magknytt vara ungefär 11 cm långa, enligt broschyrexpertis från MVC. 11 cm!! Det är ju som en liten kattunge, en sån som ryms i min hand. Det är ju en ganska stor liten varelse. Som om det var en riktig människa. En liten liten (liten liten liten liten liten liten) människa bor i min mage.

Hur osannolikt som helst.

Och snart snart snart kommer en kallelse till ultraljud, då vi får se lillknyttet igen. Undrar om det här barnanskaffande-köret kommer att kännas lite mer trovärdigt då? Undrar om hen kommer vinka åt oss igen? Undrar om vi kommer att oroa oss lite lite mindre om vi faktiskt får se ett friskt litet knytt med alla förväntade lemmar på plats?

En medicinsk undersökning som jag faktiskt ser fram emot. Inte minst eftersom de förmodligen inte kommer behöva köra upp kalla saker i mitt underliv, för omväxlings skull.

4 kommentarer:

Miss F sa...

Nej,nu handlar det ju mer om att få kalla saker på din mage. Den där gelen är helt grym...som om de knäcker ett ägg på magen.Fast eftersom du redan fått smygtitta så vet du ju det...
FAst....det är så värt det!!

Sara Johansson sa...

11 cm. Ofattbart stort i mina öron, när jag tycker att vårt lilla pyre på 17,5 mm såg stort ut! :-) Allt gick bra idag på ultraljudet och jag kunde t.o.m. se hjärtats två kamrar som pickade som två små blinkande pixlar på skärmen.

Ser fram emot att höra hur det gick på ert nästa ultraljud. Är det för det sk KUB-testet?

Kram och lycka till!!!

Nickan sa...

11 cm är rätt stort!! Ser fram mot er UL-bild!

Nickan sa...

Hur har det gått i jakten på ny BM?