tisdag 15 december 2009

Snö, sjuk hund, magrullningar och annat

"Barnens julfavoriter" går på stereon, men det är nog mer mammas julfavoriter. Signe verkar oberörd. Hon leker på det vi kallar för mumingymet, ett babygym med muminfigurer vi fick av min mamma efter viss övertalning. Signe tycker fortfarande att det roligaste är att lägga sig på mage - men inte att vända tillbaka. Det får mamma göra...

Hunden är sjuk på något sätt, i morse väckte han oss med en lång stunds besynnerliga indragna nysningar, hela kroppen spändes och han lät som om han kvävdes. Stackarn. Han ser hängig och grå ut, vår annars så spralliga kille, och har konstiga kala fläckar i pälsen. Amatörens gissning är noskvalster, men vi har fått en veterinärtid idag på förmiddagen, så det löser sig säkert snart.

Jag har inte fått någon praktikplats, men det skiter jag i. Det är inte dags förrän den 18e februari i vilket fall, så jag tar jullov nu. Dags att bry sig efter nyår igen, eller så.

Det snöar och snöar och snöar. Härligt och fint, nu när AB blev övertalad av mig att inte åka långa bussturen ut i snöovädret till jobbet. Efter bussolyckan för tre år sen är jag helt ointresserad av att hon ska åka den sträckan i dåligt väder. Så hon stannar hemma idag och går med hunden till veterinären. Hon jobbar hemifrån, och jag försöker låtsas att hon inte är här - med ytterst liten framgång.

2 kommentarer:

Nickan sa...

Å...stackars Vilde...låter som noskvalster...men de kala fläckarna var mysko. Hoppas vet. vet. *s*

Snön är mysig, men jag fick gå upp kl 3 inatt och åka på snöjour...hehe...veckert...men trött...

Miss F sa...

Gissar på skabb...eller noskvalster eller en kombo. Hursom så är det synd om lillkillen. Hoppas han får hjälp av vet.

Visst är det jättesvårt att inte låtsas om sin kära när de arbetar hemma. Sjukt svårt. Vill Joel ha ngt gjort skall han nog vara på jobbet... ;)