onsdag 14 april 2010

Bostadsklipp?

Mest spännande just nu är bostadsaffärer. Vi bjuder på en trea i östra delen av stan, och jag vill ha, vill ha, vill ha! Vi hade sista budet igår kväll, och nu är klockan över nio och inga nya bud, så jag hoppas för mig själv att det betyder att de andra två budgivarna fått kalla fötter och drar sig ur. Men förmodligen tar de bara sovmorgon från sin mångmiljonärstillvaro och kommer alldeles strax stiga upp för att lägga alldeles för mycket pengar på att köpa min lägenhet. Min, säger jag! Min! Så det så.

Men får vi inte den får vi säkert någon annan. Hursomhelst är det dags att sälja vår älskade lilla skolåda och flytta. Den var underbar för två vuxna, men två vuxna med en hund och en bebis är en helt annan sak. Öppen planlösning är skitbra om man är två stycken som tycker om varandra och vill göra samma saker - det är rätt uselt om man har en liten bebis som går och lägger sig i vardagsrummet klockan åtta på kvällen. Och tre trappor upp gör ingenting om det inte är för att det varje gång vi går ut genom dörren numera känns som en Antarktis-expedition utrustningsmässigt.

Så. Trea, med eget (tyst, mörkt, svalt) rum åt Signe att nattas i. Markplan eller hiss, så vi kan åka hela vägen hem med vagnen. Närmare grönområden att rasta hunden och jogga i. Mer plats, så vi slipper gå in i varandra hela tiden. Badkar. Tvättmaskin. Kök där det finns plats för mer än två personer att sitta och äta.

Ny bostad, helt enkelt.

1 kommentar:

Miss F sa...

Underbart! Helt enkelt...
Grattis :)