fredag 23 januari 2009

Helt ohemligt

Nu är vi helt ohemliga, man kan knappast vara mer outad än på Facebook... Äntligen får jag skriva vad jag vill i "statusraden", nämligen "C mår illa och är trött". Det har jag velat skriva fyra gånger om dagen i två månader nu, och nu är det fritt fram.

Berättade till och med för chefen på mitt extrajobb idag, eftersom vi ändå stod och pratade om sommaren och hon undrade hur lång tid jag har kvar på mina studier (utläses: hur länge jag kommer vilja fortsätta jobba extra...). Hon grattade och jag klargjorde att jag ville jobba hela våren och förmodligen sommaren också, men tar en paus i början av hösten (såklart). Men sen är jag nog beredd att jobba igen framåt vintern, efter några månader - det är bara någon helg i månaden det handlar om. Vi får väl se, det beror ju allt på hur det blir.

Jag vill planera och samtidigt inte. Å ena sidan känns det bra att måla upp en bild - vi ska vara föräldralediga så och så, jag tänker så här och så här med jobbet och studierna. Men å andra sidan - vi ska se att allt går bra med barnet först. Och jag vet ju ingenting om hur jag kommer att må i sommar. Eller i höst. Hur det går med amning, med rutiner, med barnet. Om jag kommer vilja fly fältet och vara tacksam över att göra något annat ett tag. Eller om det kommer att kännas outhärdligt att lämna familjen och inte vara värt det för några pengar i världen. Det visar sig, helt enkelt.

Runt den 20e augusti eller så.

4 kommentarer:

Miss F sa...

De helger i sommar som du iNTe jobbar är du välkommen att sitta på Annikas uteplats med mig, i en solstol och äta vattenmelon och jordgubbar. Hon har nämligen utlovat en gravidhörna. Det tycker jag vi är värda!

Jag tog förresten efter dig och outade på facebook jag också...

Alfa sa...

Japp...den kommer finnas där! Även fotbad och parasoll utlovas...och grillat!

C sa...

Åh det låter bra! Det ser jag fram emot!

Emma sa...

så roligt att ni är ohemliga nu! ... även om det var lite roligt att veta något semihemligt. :P