torsdag 28 januari 2010

Sjuk snutta

Det var mysko. Hon sov en hel natt förmodligen för att hon hade feber. Nu har hon röda blemmor över hela kroppen - tredagarsfeber, säger BVC. Och hon har inte direkt gjort om det där med den goda nattsömnen. Tvärtom är hon en rätt ynklig stumpa just nu, som behöver roas för att inte gnälla och skrika. Och jag undrar vad jag är för en mamma som inte ser på mitt barn när hon har feber. Att nåt var fel har vi fattat - men vi trodde att det var tandsprickning.

2 kommentarer:

Nickan sa...

Antagligen en helt normal mamma. Efter några feber-omgångar lär man sig...oftast, ibland blir man lurad.
Jag använder sällan ens termometern längre, känner direkt på deras värme om de har feber och ung. hur mycket.

Trollets mamma sa...

Men jösses, det tar tid att se sådant. Alla barn har ju dessutom olika symtom - jag tar inte ens tempen på Trollet om hennes händer och fötter är varma. Det första symtomet är nämligen att hon leker isbit där, och kokar med resten.