fredag 6 februari 2009

Knyttrapport

Nu är jag i vecka 12+3, det har således passerat 12 veckor och 3 dagar sedan senaste mensens första dag. Knyttet i magen är således 10 veckor enligt all logik som inte är barnmorskors och läkares, och ska enligt varierande uppgifter vara "som mammans lillfinger", "som en jordgubbe" eller "runt 6 cm långt". Diverse internetsajter uppger också viktmått, på allt från 18 gram till 40 gram.

Jag har således inte en aning.

Själv är jag något mindre dödligt trött, och lite mindre konstant illamående, men knappast på topp än. Jag liknade min kapacitet vid "en blind myras" i skolan häromdagen, och fick höra att jag inte skulle underskatta blinda myror. Nej, de är säkert mycket piggare och mer arbetsamma än vad jag är, i alla fall.

Men knyttet mår förmodligen bra, inget tyder på motsatsen. Så då så.

1 kommentar:

Miss F sa...

Visst är det spännande med olika bud! Not. Man vill ju veta allt!!
Studien med barnomsorgen var verkligen ambitiös!! Skönt att veta dock...
Vem är han sponsrad av ;)