måndag 15 september 2008

Äggligen

Ägglossning! Tjohooo! Klockan halv fem i morse väcktes jag av hunden och när jag väl var vaken kunde jag inte somna om för jag var så ohyggligt kissnödig. Så jag tassade upp och passade på att kissa på min lilla sticka, som äntligen äntligen äntligen började blinka rätt symbol efter 40 sekunder.

Nu på morgonen har jag roat mig med att försöka nå rätt avdelning på sjukhuset. De öppnar egentligen åtta, men en röst har sagt "Personen på anknytning bippel buppel är inte där just nu, återkommer klockan åtta och trettio." Så 08.32 försökte jag igen, och denna gång svarade en undersköterska, som tog mitt telefonnummer och sade att barnmorskan ringer om en liten stund, kanske en kvart eller tjugo minuter. Har hon inte ringt vid elva försöker jag väl igen...

Frågan nu är om det finns någon chans att jag kan ägna mig åt något vettigt under denna potentiellt oändliga kvart? Kanske. Jag har tenta imorgon, så jag ska göra ett försök.


----


Klockan 11.30 imorgon har vi tid. Det känns lätt overkligt och väldigt konstigt. Men bra. Jag har tenta mellan nio och tolv - verkar som om jag lär skriva den rätt fort. Nu ska jag gå ner på stan och äta lunch med en kursare.

Livet är mysko. Men rätt bra.

6 kommentarer:

Kaxiga mamman sa...

Aaaaaaa!
Håller tummarna och förväntar mig en detaljerad rapport så småningom!

Katarina Bildström sa...

ÅHHH! SPÄNNANDE!!!

Trollets mamma sa...

Snällt ägg som kom så lämpligt! Nu hålls här tummar!!!!!!!!!

Alfa sa...

Oj...nu är det oooolidligt spännande! Jag håller alla tummar kl 11.30 imorgon och försöker sända ut positiva vibbar och tänka på ägg som befruktas och fäster...*sänder ut vibbar i världsaltet*

C sa...

Tack för alla varma tankar! Det känns bra att ni tänker på oss, allihop!

Kaxiga mamman sa...

Kalas!
Tack för att vi får vara med hela vägen, det här är förstås jättespännande!