måndag 29 september 2008

Körkort och väntan

Jag hämtade ut mitt körkort från posten idag, och är nu oerhört stolt och tar upp och tittar på det ibland. Jag har körkort. Konstigt det där. Borde inte himlen byta färg, eller gravitationen upphöra för en kort stund, eller en stor hand synas i himlen åtminstone? Något järtecken borde inträffa vid sådana här händelser, tycker jag. Men jag får väl nöja mig med det lilla rosa kortet i plånboken.

I övrigt är det väntans tider. I onsdags för två veckor sedan gjorde vi inseminationen. Mensen ska komma tio till fjorton dagar efter ägglossning. Idag är det således tolv dagar, två dagar kvar. Jag är missmodig, för jag känner de symptom jag brukar ha innan mens - ont i livmodern, ömma bröst. Visserligen finns det kvinnor som känner liknande symptom mycket tidigt i graviditeten, men förnuftets röst säger att chansen är liten. Förmodligen får jag mens inatt eller imorgon natt - den kommer alltid på natten.

Om den gör det kommer jag att gråta. Mycket. Sen kommer jag att dricka sprit och äta choklad.

Men jag hoppas fortfarande. Än har den inte kommit, så det är ju ingen idé att ta ut sorgen i förskott.

2 kommentarer:

Alfa sa...

Nä...det är ju ganska elakt det där att de tidiga grav-symptomen är lika som mens-symptomen. Ett annat tecken att leta efter är en ofantlig trötthet.

Hoppas du slipper ta till sprit och chokladorgien...

C sa...

Jag kände mig kräkfärdig av utmattning igår kväll, bokstavligt talat. Men det kan precis lika gärna vara för att det hade varit en riktigt lång och ansträngande dag - jag hade skäl att vara trött. Men inatt gäller det - kommer mensen så kommer den då.