söndag 26 oktober 2008

Ägg last!

Liksom vid mensen förra gången så verkar min kroppscykel vara väldigt, väldigt långsam denna höst. Imorse visade stickan en underbar liten symbol som betyder ägglossning. Eller imorse och imorse, vid fyratiden då hunden väckte oss och jag var tvungen att gå upp för att jag var så kissnödig. Det var ett glatt besked att somna om på, helt klart.

Hurra hurra hurra! Plötsligt är världen ett ganska snällt ställe igen, fast jag sitter på jobbet tidigt en söndagmorgon och är en liten aning bakfull efter fest igår. Andra människor har ju helg, även om jag jobbar, och firar födelsedagar och håller på.

Imorgon bitti får jag eller AB ligga på och ringa så tidigt som möjligt - de måste hinna göra iordning saker och boka en tid åt oss samma dag, och det känns viktigt att vara tidig. Sen försöker vi igen. Imorgon är försök två av tre, således.

Pirrigt och läskigt, men skönt att det blir av även denna månad.

3 kommentarer:

maria p sa...

Men så spännande. Hoppas det går bra denna gång. Kram

C sa...

Hoppas jag med! :-) Vi håller som vanligt alla tummar - men det har vi ju gjort sen augusti nån gång. :-)

Trollets mamma sa...

Håller alla tummar!!! Fast det vet ni ju.