onsdag 1 oktober 2008

...ned som en pannkaka

Nu kom mensen. Tror jag. Något rosaaktigt vad det i alla fall. Jag törs inte titta efter.

Alla dessa symptom var PMS, således. Och tja, denna gång blev en lång menscykel. Ingen graviditet, bara vanlig gammal mensvärk och alldeles för mycket hopp.

Bläää.

Sorg och elände.

Och en liten elak del av mig säger "Så går det när man tar ut glädjen i förskott!". Men jag tänker inte lyssna på den.

Jag tänker säga bättre lycka nästa gång, helt enkelt.

För nån gång ska det gå.

2 kommentarer:

Alfa sa...

Å nej...men vänta med spritorgien tills du är säker...börja med chokladen.

Hejar på er!

C sa...

Vi väntar med spriten - än så länge är det rosa flytningar, inte full blödning. Och hur som helst är det ju inte helt kört, bara nedslående.

Jag har köpt dyra chokladpraliner med olika typer av dryckessmaker som en hoppfull kompromiss...