söndag 26 oktober 2008

Snart är jobbet över

Lång lång dag idag på jobbet. Det har varit massor av ärenden och stundtals riktigt riktigt rörigt. Men faktum är att jag lyckades lösa det mesta på det ena eller det andra sättet, och nu när det är ett par timmar kvar känner jag mig riktigt nöjd. Det börjar märkas att det är ett ensamjobb - det finns ingen att skryta inför när det går bra. Det finns ingen som ser när man gör bort sig heller, och det är ju bra. Men lite socialt liv är förstås trevligt. Jag har ringt AB flera gånger, bara för att få prata med någon, och berättat för henne att det går bra för mig och att jag tycker att jag är duktig - hon är en säker källa till beröm i mitt liv.

Jag har faktiskt ringt O. också två gånger, som introducerade mig till jobbet. Han är snäll och stöttande och har tålmodigt svarat på frågor fast han är ledig, och sen känns det mycket bättre för mig. Då och då under helgen har jag nämligen fått fantasier om att jag missat något jätteviktigt som alla andra har koll på, och då har det varit skönt att få bekräftat att jag gör allt jag kan och inte har missat något viktigt.

Efter jobbet ska jag tyvärr inte hem och vila och gosa med min fru, utan på teoridelen av hundkursen vi går nu. AB är med från början vid halv sex, och jag lär väl dyka upp vid halv sju och får bli insläppt lite diskret (hoppas jag). Det känns lite tungt att behöva vara intelligent i två timmar till efter jobbet, men det ska nog gå bra det med. Dessutom behöver jag inte vara just intelligent - det räcker att jag är där, så länge jag inte somnar och faller ner på golvet...

Inga kommentarer: