torsdag 18 december 2008

Förnöjsamhet

Jag är nu i vecka sex, vilket också kan skrivas som 5+1, dvs det har gått fem veckor och en dag, och jag är inne i sjätte veckan. Jag vet att det inte riktigt är så, men jag tänker hävda att det innebär att halva den kritiska tiden har gått - så det så! Egentligen är det väl inte sant förrän om ett par dagar, och dessutom spelar det inte särskilt stor roll, men det känns i alla fall bättre. Inget otäckt har hänt än så länge.

Jag var på ett roligt seminarium idag, och känner mig just nu glad och förnöjd med tillvaron. Det är lite ledsamt att AB jobbar sent, men det är å andra sidan sista kvällen hon gör det. Snart är det jullov!

Livet är gott. Det är skönt att känna så.

2 kommentarer:

Kaxiga mamman sa...

Bara 34 veckor kvar! Heja!

fru L sa...

Grattis till graviditeten! Hoppas att allt går väl! Tänk om man kunde slippa de där första osäkra veckorna! Längtar efter plus men fasar för dem.