söndag 28 december 2008

Att kräkas på jobbet...

Min snälla kollega O. har tagit över det mesta av mitt jobb över julhelgen, tack och lov. Men just idag jobbar istället för honom på förmiddagen - han var på fest igår och sover över i en annan stad. Just denna dag är dessutom en vanlig måndag, dvs fullt med en massa folk i korridoren som jag annars aldrig träffar och inte känner.

Och jag mår som en rutten sill. Eller, som jag förklarade för AB igår, som en sjuk apa. Som en liten apunge i ett naturprogram som ramlat i floden och övergivits av sin mamma och nu sitter på strandbanken genomvåt och huttrande och man hör en berättarröst som talar om att nu har ungen blivit förkyld och kommer inte klara sig, men att den förmodligen blir tagen av en krokodil innan viruset gör slut på den. Så. Så känner jag mig.

Och alldeles nyss kräktes jag. Det var ytterligt obehagligt, och det kändes som om hela magsäcken ville komma upp. Usch usch usch usch. Det enda jag vill göra just nu är att åka hem och krypa ner i sängen. Men det går inte, och dessutom är jag ju inte sjuk. Inte riktigt sjuk. Jag smittar ingen, och det blir inte värre för att jag sitter på jobbet. Det är bara väldigt väldigt obehagligt.

Så jag sitter kvar här tills O. kommer. Men jag tycker oerhört synd om mig själv. Igen, fortfarnde och ofta.

4 kommentarer:

Kaxiga mamman sa...

Jag tycker också oerhört synd om dig! Jag vet vad det innebär att kräkas på jobbet!
Det är så kluvet att må illa under graviditeten. Egentligen är man ju lycklig, man mår illa för något som man längtat så innerligt efter, men det är svårt att inte bita huvudet av den som lägger huvudet på sned och säger att ååå så mysigt att vara gravid!
Prova vanliga åksjuketabletter när du är ledig, typ prostafen. Själv blir jag trött som en klubbad säl av dem, men det kan vara skönt att bara försvinna några timmar och slippa illamåendet!

C sa...

Illamåendet kommer och går för mig, än så länge, och hittills har det försvunnit när jag fått vila. Så det funkar dåligt att jobba, men hemma kan jag ju ta en tupplur eller sätta mig i soffan när jag vill, och då går det mycket bättre. Men jo, fortsätter det så här får jag börja test med medicin, för det är inte alls kul att kräkas.

maria p sa...

Hur går det för dig med graviditeten och illamåendet? Hoppas allt är bra. Gott nytt år! Kramisar Maria

Emma sa...

blogga mer! <3