onsdag 19 augusti 2009

Är det nåt på gång, månne?

Hmmm... Det känns konstigt. Det känns mysko i magen och ryggen, och den där mensvärken jag dragits med i flera dagar, som försvann under gårdagen, kom tillbaka under natten och morgonen starkare än någonsin. Och utan att vara för detaljerad - jag är dålig i magen.

Och nu känner jag för tredje gången något jag distinkt tror är en värk. En sugande känsla i magen, en slags inåtgående kramp, tillsammans med värk i ryggen och nedre delen av magen. Somethings up, så mycket är säkert.

Det kan vara förvärkar, sammandragningar, inbillning. Det kan gå över och försvinna, och jag inser att det fortfarande kan dröja jättelänge tills knyttet behagar komma. Men jag hoppas hoppas hoppas att det inte är så. Jag tänker låta mig själv hoppas att det här faktiskt är den försiktiga, långsamma inledningen. Att det är dags, om inte nu omedelbart så åtminstone snart.

Igår var den artonde, det första datumet som ändrades sedan efter rutinultraljudet. Går man på det vore det inte alls konstigt om knyttet valde att komma idag eller imorgon. För all del, det är inte konstigt om man utgår från den 22a istället heller, det korrigerade datumet. Antingen jag är i BF+1 eller BF-3 så är det statistiskt ganska troligt att det är dags nu.

Idag, gärna. Snälla?

1 kommentar:

Kaxiga mamman sa...

Jag känner precis igen det där med "inåtgående kramp"! Det är så här det känns, gott folk! Det kan vara på riktigt nu!!!
Tjohooo!
Jag är så glad att jag hann träffa er båda ordentligt igår, i förhållandevis lugn och ro. Och nu ser jag fram emot att få träffa er som en lite större familj snart!!!