måndag 31 augusti 2009

Bättre inatt

Förra natten var helt förskräcklig, och vi var vrak. Ny strategi utarbetades. AB sov så gott som ostört hela natten och jag tog hela ansvaret för skruttan. ABs jobb var att klappa på mig vid begäran, vilket hände två gånger, och i övrigt 1) inte vara sur, 2) sova bort sin migrän. Hon skötte sina uppgifter föredömligt, och det ironiska är att jag också sov bättre inatt än vad jag gjort sen förlossningen, även med skrutt-vak. Så nu är vi människor igen.

Uppenbarligen var ABs stress över att bli väckt hela tiden betydligt mer stressande för mig än vad det är att själv bli väckt hela tiden. I alla fall var det så just denna natt. Så kan man man tydligen också funka.

Jag fick också sovmorgon, medan AB tog hund och bebis på lång morgonpromenad, och tänker sova igen i eftermiddag. Det är skönt att inte ha sömnlöshetspanik i just detta ögonblick.

2 kommentarer:

Kaxiga mamman sa...

Jag kommer gärna och tar lillan på promenad, så att ni båda får sova!!!

C sa...

Tack! Vi kommer nog ganska snart utnyttja det! Fast inte just nu, än så länge vill vi bara cocoona. :-)