fredag 7 augusti 2009

Otålighet

Nu är det femton dagar kvar till beräknad förlossning, dvs max 29 dagar kvar innan knyttet anländer. Tack och lov. Jag räknar ner dagarna, och börjar tycka att det här är distinkt tradigt numera. Jag vill kunna resa mig utan hjälp!

Vi är på besök hos ABs föräldrars sommarstuga, på gott och ont. Jag saknar vår fungerande toalett och stora sköna säng, och att få vara ifred med AB. Men här finns havet utanför knuten, hunden kan springa lös på tomten, och ABs mamma lagar mat åt oss hela tiden. Vi inleder dagarna med ett morgondopp, och allting är oerhört vackert. Så vi stannar nog ett litet tag till.

Men annars vill jag mest att knyttet ska komma nu.

2 kommentarer:

Kaxiga mamman sa...

De som säger att det går så fort andra halvan, de har nog glömt. Ingen period är så seg som sista veckorna! Men nedräkningen har definitivt börjat!
Vi har köpt en liten tröja som vi inte kunde motstå. Själva använde vi nästan bara bodys, men skall ni nu prova EC så kan det nog vara bra med en vanlig tröja också. Vill ni inte ha kvar den när pyret vuxit ur den, så tar vi gärna tillbaka den som dockkläder!

C sa...

Åh vad snällt! Tack! Vi är hemma igen, och det är så skönt. :-)