lördag 31 oktober 2009

Älgjakt

Idag hängde Signe med mormor i hela fem timmar, medan jag och frun var ute i skogen och jagade älg. Det var lite häftigt att sitta på pass och tänka att "för två månader sedan födde jag barn...". Men det var rätt läskigt och konstigt att vara borta från Signeflickan så länge - två hela matningar med bröstmjölk på flaska hann det bli innan jag var hemma igen, den sista precis när jag kom innanför dörren.

Konstigt konstigt. Jag saknade att amma henne, även om mina bröst mådde rätt bra ändå. Det kändes på ett sätt väldigt bra att känna att jag fortfarande kan göra roliga saker, även i vårt nya liv, samtidigt som det kändes helt fel att inte ha Signe med överallt.

Jag misstänker att den här konstanta oroskänslan och ständiga upplevelsen av ansvar har kommit för att stanna. Föräldraskap, misstänker jag att det kallas...

Inga kommentarer: