söndag 11 oktober 2009

Längtan till landet

Signe som sover i ABs famn är just nu det absolut vackraste jag sett. Så härligt och avslappnande. Jag har en så fin familj!

Och jag vill så gärna bo i hus! Det är en grej med att bo hos svärföräldrarna ett tag. Jag inser hur mycket jag saknar att ha en skog utanför knuten, en trädgård, en gräsmatta, äppelträd. Att inte bo i stan.

Och imorgon ska AB ut på älgjakt, och jag drömmer våta drömmar om att köpa hus med tomt och mark, så vi kan ha egen jaktmark, eget jaktlag, egen jakthund. En liten tax, kanske, eller en beagle, som vi kan jaga hare och rådjur med. Det vill jag.

Och en häst, förresten. Det vill jag också.

3 kommentarer:

Nickan sa...

Och höns! Tänk att barnen kan gå ut när de vill och att stjärnorna faktiskt syns! Jo...jag kan relatera!

C sa...

Och höns! Gärna en skvätt får nånstans också, men de behöver jag inte äga själv - det räcker om grannen gör det. Och jag är så avundsjuk på ert torp!! *kram*

Kaxiga mamman sa...

Och när jag har varit hos mina föräldrar tänker jag att å så skönt att slippa klippa gräs, slippa rensa ogräs, slippa underhåll, slippa höga elräkningar, slippa en massa stressmoment! Men vore jag stenrik skulle jag nog ha ett hus, och hyra in personal som tog hand om allt sådant!