söndag 4 oktober 2009

Uuuääääähhh! Eh eh eh! Uääähgrrhhgg! Uuuuäääh!

Konversationer som förs ganska ofta här hemma:

Signe: "Mamma, allt är inte helt perfekt..."

S: "Mamma, jag är kissnödig!"

S: "Mamma, jag har bajsat!"

S: "Mamma, jag har trååååkigt!"

S: "Mamma, jag är trött!!"
Mamma: "Jamen sov då..."
S: "Men mamma, jag är för trött!"
M: "Men sov då?"
S: "Neeeeej!! Du är jättedum!!"
M: "Jaja, jag vet... Sov nu."

S: "Maaaammmaaaaaa! Jag är hungrig!"
S: "Maaammmaaaa!!! Hörde du inte?? Jag är huuuungrig!!"
S: "Neeeeej!! Inte Minifom! Jag vill inte ha minifom! Inte inte inte!"
S: "Huungriiii... Mums!"

S: "Fiskarna ovanför skötbordet är fina. Nu är allt rätt okej. Kanske. Lite."

S: "Neeeej! Inte mössa! Inte mössa! Inte mössa!! Jag vill inte ha mössa! Inte inte inte!"

S: "Mamma, du är tråkig! Stå upp! Stå upp! Okej, det är bra. Det hållet! Inte det hållet!! Det hållet! Det är bra... Nu ska du guppa upp och ner. Guppa! Kom igen, guppa!! Det är bra, fortsätt så. Fortsätt, sa jag!"

S: "Mamma! Jag är trött."
M: "Sov då?"
S: "Neeeeeej!! Jag är för trött! Du är dum!"
M: "Jaja, jag vet. Sov nu."

3 kommentarer:

Miss F sa...

Hihihi....man bli lite inspirerad av dig....

Trollets mamma sa...

Håhå... vänta du bara, snart säger hon ännu sötare saker. Och ni kommer älska henne minst lika mycket, om inte mer.

Anonym sa...

*fniss*