torsdag 4 februari 2010

Mat och sånt

Mer mat ger gladare C.

Ryms dessutom alldeles utmärkt inom programmet, frågan i kommentarerna satte fingret mitt på den ömma punkten. Nope, inte äter jag alla mina "propoints" inte. Jag äter knappt de jag ska för varje dag, och sparar dessutom alla veckopoängen till helgen, då jag i vilket fall inte äter upp dem. Helt enkelt för att efter en semla och en halv påse chips vill inte ens jag ha mer godsaker att svulla på, och så låter jag det vara. Jag ska ta och äta lite mer balanserat över veckan framöver, så löser det sig nog direkt, tror jag.

Det spelar ju in att jag äter som AB, och hon väger drygt 20 kg mindre än mig och ammar inte, så det är väl inte världens smartaste måttstock, kanske...

1 kommentar:

Nickan sa...

Jag hade med svårt i början att äta alla mina points...
Kläm i några glas mjölk under dagen så hjälper det, en extra kvällsmacka, du har råd med honung i teet osv.
Bonuspp behöver du inte äta...de har jag till ev. glas vin, en resturangmiddag osv.