onsdag 3 februari 2010

Oj, hoppsan

Jag har gått ner en massa kilon de senaste två veckorna. De senaste två dagarna har jag mått rätt dåligt, varit hungrig och känt mig kraftlös. Det dröjde ända tills idag vid Signes kvällsbad som jag insåg att det hänger ihop med att Signe är i en tilllväxtfas och börjat amma massor mer jämfört med tidigare. Tidigare tillväxtfaser har jag inte märkt något särskilt, eftersom jag ätit lite mer än vad jag behövde, och åt ännu mer när jag blev mer hungrig. Nu försökte jag banta samtidigt. Jobbigt.

Jag ska äta mer, så att jag slipper känna mig så trött och slut. Jag går gärna ner i vikt, men svälta låter dumt.

2 kommentarer:

Trollets mamma sa...

Svälta låter jättedumt. Vi är nog rätt många som vill ha dig kvar. Jag vill det definitivt!!!

Nickan sa...

Knas! Äter du alla dina pp? När man ammar är det ju många!