fredag 10 juli 2009

Allmän, fast lite trött, uppdatering

Vi var på Mama Mia igen i tisdags, och jag är så härligt normal. Järnvärdet är normalt, magmåttet är normalt, blodsockret är normalt, och ta mig tusan, var inte blodtrycket fullständigt normalt också, nere på 125/80 när jag inte behövde ta det på sjukhuset precis innan en undersökning. Jag är frisk, helt enkelt, och knyttet verkar också må alldeles utmärkt. Just denna tisdag hade knyttet valt att ligga med huvudet neråt, och eventuellt har det faktiskt fixerat sig så nu. Det vore ju händigt - sätesförlossningen verkar jobbigt.

Fast å andra sidan vore det ju trevligt om knyttet nån gång kunde låta bli att försöka trycka sönder min blåsa...

AB jobbar med ett veckolångt projekt i Karlskrona, av alla ställen, och både jag och lilla hunden har följt med. Det var två långa dagars resa och logistik, men nu är vi här och allt verkar rulla på. Jag tog ut mig alldeles för mycket igår, och fick en oerhört otäck panikattack sent igår kväll, vilket var rätt otrevligt. Men det är inget farligt egentligen - bara dumt att bli så trött. Ska ta det lugnare framöver.

Och om det slutar se så molnigt ut ska jag nog gå och bada.

1 kommentar:

Miss F sa...

Härligt att vara normal! ;) När jag tog trycket hos Boel en gång hade jag högt tryck, då bad hon mig tänka på något lugnt å fint som en strand eller så, å vips så sjönk det flera grader, behändigt. (Säger man grader?) Sedan gav hon Joel förmaningen att inte reta mig. Snällt.

Nu har nedräkningen börjat för vår del känns det som, vore helt ok om han tittade ut typ snart....fast han får iofs gärna vänta till nästa helg då J börjar sin semester...Finns det en bra tidpunkt att få barn egentligen...man kan i allafall inte planera det särskilt väl.
Nej, nu skall jag sova innan jag blir alldeles för filosofisk. Godnatt!