onsdag 18 november 2009

Öppna förskolan

Vi var på öppna förskolan i Svenska kyrkans regi idag, bebiscafé var det, för barn 0-10 mån. Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket bebisar på en och samma gång. Nånstans mellan trettio och femtio ungar var med på sångstunden, som till min stora förvåning var urkul.

Jag var lite lätt skeptisk innan jag gick dit, med tanken att mammor som sitter i en ring och tittar på sina bebisar - hur kul kan det vara? Men det var skitkul, och den stora förvåningen var att det tyckte Signe också. Hon hade den goda timingen att sova till en stund innan vi åkte, så att hon lagom åt och sen drog vi. Sen var hon glad, vaken och otroligt koncentrerat uppmärksam i två timmar, varefter hon utan ett pip helt enkelt somnade i min famn mitt under "blinka lilla stjärna", på slutet av sångstunden. Det var rätt häftigt, att plötsligt inse att det lilla knytet i min famn med ens var alldeles avslappnat och djupt insomnat. Då stoppade jag henne händigt i sjalen, där hon sov nöjt under fikat.

Hon var vaken och glad en liten stund hemma, men nu sover hon djupt, och jag misstänker att hon tänker fortsätta med det en stund till. Jag är rätt sliten jag med, faktiskt. Imorgon är det helg! AB är hemma, och vi drar till svärföräldrarna. Ledighet! Hurra!

Inga kommentarer: