onsdag 4 november 2009

Viktiga skillnader

Det har varit mycket mycket lättare att vara ensam med Signe än vad jag trodde. Det är några stora grejer som gjort allting mycket enklare. Det första är att jag numera kan lägga ner henne i spjälsängen när hon somnat, utan att hon vaknar. Det innebär ju i praktiken tre-fyra timmar om dan som jag kan göra helt andra saker än vara med henne (duscha, dricka kaffe, vila, leka med hunden, skriva blogg...).

Den andra stora grejen är att hon numera är glad typ 90% av den vakna tiden, och ledsen 10%, istället för som tidigare - gråt och skrik 90% och glad 10%. Så istället för att känna mig frustrerad, förtvivlad och rätt kass, känner jag mig kompetent och älskad. Klart bättre.

Och så kan hon roa sig själv några minuter i taget. Det är också bra.

Nu vaknar hon.

1 kommentar:

Sara Johansson sa...

Åh, det låter lovande... Hoppas vår dotter går åt samma håll så småningom när hon blivit lite äldre. :-)