lördag 23 maj 2009

Vad gör alla andra?

Ibland är det faktiskt rätt bra med diskussioner på nätet. Efter att ha surfat runt på lite trådar på Familjeliv.se som handlat om sammandragningar och förvärkar, så har jag kommit fram till en del slutsatser. Nu vet jag vad de där gravida kvinnorna jag skrev om längre ner, som jobbar heltid, har småbarn och renoverar huset, gör när de mår som jag mått den här veckan. De:

1) Blir sjukskrivna på heltid, ibland sängliggande.

2) Anlitar barnomsorg, eller ber om hjälp.

3) Låter bli, och står ut med röran.

Alla andra är inte supermänniskor som ignorerar smärta och trötthet. De som mår bra och kan fungera gör det, de som inte gör det ber om hjälp och tar det lugnt. Precis som jag.

Tack och lov så är terminen snart slut. Det börjar bli dags nu, känner jag.

Inga kommentarer: