måndag 7 september 2009

Bring on the cheese doodles

Signe ligger förnöjt i några minuter på sin plastade frottéhandduk i soffan och vädrar stjärten. Det brukar sluta med att hon bajsar, kissar och kräks på mig/AB/soffan, vi får se hur länger det funkar. Men just nu går det oväntat bra.

Vi har aldrig haft så mycket godsaker hemma, eller ätit så mycket godsaker, vad det beträffar, som nu. Oändliga mängder kaffebröd, choklad och min favorit ostbågar har inmundigats dagligen sen förlossningen. Det verkar inte göra något för min del - jag har ändå gått ner 1,3 kg sen i måndags. Och fjorton kilo totalt sen förlossningen. För mig som slitit med viktnedgång och bantning mer eller mindre hela livet känns det väldigt konstigt. Amning is the shit, uppenbarligen. (Ok, de första sex försvann nog under tio minuter eller så, ned bebis, fostervatten och moderkaka, men i alla fall.)

Amning är för övrigt generellt the shit.

2 kommentarer:

Sara Johansson sa...

Roligt att höra att livet verkar visa sig från den ljusa sidan :-) Skönt att du kan njuta nu och inte bara vara rädd att allt det bra ska försvinna.

Kaxiga mamman sa...

Eller så är ostbågar ett okänt bantningsmedel!