söndag 13 september 2009

Stödord

Ser på Pirates of the Caribbean, medan Signe sover i ABs knä och hunden stökar i fåtöljen jag har fötterna på. Det blir mycket teve de här dagarna.

Jag har nässelutslag på ryggen, de gör fruktansvärt ont och är skitjobbiga. Hoppas de läker snart.

Signe sov mellan tio och två inatt - vilket innebar att jag fick tre och en halv timmes obruten sömn. Jag känner mig nästan utsövd. Sömn är en stor grej här hemma.

Vi börjar vänja oss lite vid varandra, alla fyra, även om det går långsamt. Vi har fått nya rutiner, istället för de gamla som slagits sönder och samman. I alla fall litegrann.

2 kommentarer:

Miss F sa...

Duktig Signeliten. Nu gäller det bara att vi lär oss att faktiskt gå å lägga oss när de somnar. Själv sällskapade jag med mitt knyte på förmiddagsluren.

Nässelutslag låter itne roligt. Vad får du det av?

Ett tips också: ICA´s blöjor sucks, de är så tjocka att det ser ut som om Viktor ligger i en höftskena...måste vara obekvämt när de blir dubbelt så tjocka med substans i.

Sara Johansson sa...

Glöm inte att första tiden nästan alltid är fullt kaotisk innan man lärt känna den nya familjemedlemmen och denne börjar förstå vad som är dag och vad som är natt och när man ska sova osv... Jag är också orolig för sömnen, hur jag ska klara att sova så lite, men hoppas kunna sova när Bebis sover oavsett om det är dag eller natt.

Kram till dig!