onsdag 30 september 2009

En god natt

Just nu äter Signe för sig själv i sömnen. Det är vansinnigt gulligt.

Igår kväll åt hon vid nio och somnade. AB sov med henne på madrassen i vardagsrummet och jag somnade för mig själv strax innan tio. Klockan två (!!) kom AB in med henne till mig, jag ammade henne och nattade henne, och vid halv tre sov hon gott igen.

Sen vaknade jag halv sex av att hon gjorde ljud i sömnen och att mina bröst läckte, så jag lullade upp och ammade igen. Hon var måttligt intresserade, och somnade snart om igen, och jag med, tills hon vaknade vid sju och denna gång ville äta på riktigt.

Men på det stora hela vaknade hon alltså en (1) gång under natten, och första passet sov hon fem timmar. Helt fantastiskt.

Hon kanske går tillbaka till att äta varannan timme hela natten redan ikväll. Men hon har sovit gott en natt. Det betyder att hon kan göra det.

Vi ser ljuset.

Inga kommentarer: